19 de juliol 2012

Lectures. El matí de Catalunya Ràdio d'estiu. Capítol 1

Aquest estiu m'ha ofert un regal, l'oportunitat d'estrenar-me a la ràdio. Un desig que feia temps que em burxava i que avui, per fi, he fet realitat. L'oportunitat m'ha vingut de la mà del Francesc Soler, presentador i director del programa El matí de Catalunya Ràdio d'estiu, i he de confessar que, passats els nervis i les errades típiques d'aquell que s'estrena, m'ho he passat de conya!

Avui he presentat una secció que vol fugir de les recomanacions de novetats, tot i que també en proposaré alguna. I que inclou una petita sorpresa. Al final un autor de literatura infantil i juvenil ens llegeix un fragment d'un dels seus llibres. Perquè, coi, quin sentit tenia fer una secció de recomanacions literàries sense incloure la literatura infantil i juvenil? Cap, ja ho dic jo.

La tesi o teoria de la meva col·laboració al programa vol mostrar que un cop es comença amb aquest vici de lectura, ja no hi ha qui t'aturi. Que un llibre et porta a un altre llibre i aquest a un altre. Per això la secció té una estructura conclusiva (un tema a cada programa) i seriada, el primer llibre d'un programa enllaça amb el darrer llibre del darrer programa.

He començat amb el professor Jordi Llovet, la persona que va ser l'encarregada d'acostar-nos als llibres l'estiu passat, centrant-se en els clàssics i d'aquí a set programes a veure fins on us duré.

Aquí us deixo els llibres que he recomanat i més avall l'àudio del programa. Comencem!


Brins de literatura universal
Jordi Llovet
Cercle de Lectors/Galàxia Gutemberg



Curso de literatura rusa
Curso de literatura europea
Vladimir Nabokov
RBA libros


La maleta
Serguei Dovlatov
LaBreu Edicions



L'agulla daurada
Montserrat Roig
Edicions 62/La Butxaca


Víctor i els vampirs
Maite Carranza
Edebé